معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی دره شهر

دَرّه‌شهر در زمان‌های مختلف تاریخی به علل متعدد بارها ویران و آباد گشته، از جمله عوامل موثر در ویرانی آن می‌توان لشگر کشی سپاهیان آشور و اعراب را نام برد. بنا به نظری، دره شهر محل شهر باستانی ماداکتو پایتخت عیلامیان بوده‌است.[نیازمند منبع] به نظر می‌رسد که دره شهر اولین شهر عیلامی بوده‌است که در حمله آشور بانی پال ویران شده و در زمان حکومت هخامنشیان یا اهمیت گذشته را نداشته و یا همچنان در ویرانی به سر می‌برده‌است، ولی در زمان اشکانیان دوره تجدید حیات آن بوده و در عهد ساسانیان نیز مجدداً آباد گردیده و رونق یافته‌است.

در ویرانه‌های به جای مانده از یک شهر در زمان ساسانیان، آثار شهرسازی گه در آن دوره معمول بوده به چشم می‌خورد. سکه‌های یافت شده در خرابه‌های دره شهر به خسرو سوم و جانشینان او متعلق است.در میان ویرانه‌های آن اثری از مکانی که شاید زمانی مسجد و یا عبادتگاه دوره اسلامی بوده باشد، یافت نشده‌است. در حال حاضر این شهر که در دامنه کوه خرابه‌های شهر باستانی دوره ساسانی و رودخانه سیمره قرار دارد، و از استعداد کشاورزی، منابع آب غنی، مراتع سبز و جنگل‌های انبوهی برخوردار است.
نمایندگان

علی عزتی در انتخابات مجلس هشتم به عنوان اولین دره شهری در طول هشت دوره انتخابات مجلس با کسب 40011 رای و مجموع 63% آرا راهی بهارستان شد. حوزه دهلران، دره شهر و آبدانان در جنوب استان ایلام دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است
مناطق دیدنی

    تنگ بهرام چوبین
    رودخانه سیمره
    بقایای شهرتاریخی ماداکتو
    آتشکده روستای سرخ‌آباد
    قلعه شیخمکان
    امامزاده باباسیف‌الدین
    پل تاریخی سیمره مربوط به دوره ساسانیان در مسیر پلدختر
    قلعه هاشم‌آباد
    ارتفاعات زیبای کبیرکوه
    قلعه هزار در

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد