معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی بانکوک Bangkok

معرفی بانکوک
Bangkok
—  بانکوک  —


—  اطلاعات کلی  —
نام رسمی     بانکوک
کشور     تایلند
استان     بانکوک
—  مردم  —
جمعیت     ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ (آمار سال ٢٠٠۷)
مساحت     ۱,۵۶۸.۷۳۷ (کیلومترمربع)
زبان‌های گفتاری     تایلندی
دین     
—  اطلاعات شهری  —
فرماندار     آپیراک کوسایوتین
پیش شماره     
ناحیه زمانی     ۷+(از گرینویچ)

    ۷+(از گرینویچ)

پایتخت و بزرگترین شهر کشور سلطنتی تایلند است که بر کرانه رودخانه چائوفرایا در حدود 24 کیلومتری شمال خلیج تایلند برفراشته شده و شهری است فرهنگی دارای ترافیک شلوغ ساختمان های جدید ساز متعدد و مغازه های بزرگ و بیش از 300 معبد بزرگ بودایی بیشتر ساکنان غربی و بیشتر از نصف چینی های تایلند در بانکوک بسر می برند،پاگودای وات چی زنگ 200 پا بلندی دارد و کاخ های شاهی و پارک ها از جاهای دیدنی این شهر است.

پانکوک در 1728 پایتخت کشور تایلند شد. اکنون یکی از شهرهای فعال جنوب شرقی آسیا است و فرودگاه دان موآنگ از فرودگاههای پر رفت و آمد جنوب شرقی آسیا می باشد روزگاری شهر بانکوک را ونیز شرق می نامیدند زیرا کانال های فراوانی در این شهر کنده و مورد استفاده واقع شده است در دهه 1960 بیشتر این کانال ها برای بلوارسازی پر شد.

چینی های مقیم این شهر نقش عمده ای در اقتصاد و تجارت به عهده دارند در حومه شهر فعالیت های کشاورزی مهم صورت می گیرد.

بانکوک در سال 1769 برافراشته شد، در حوضه رودخانه چانوفارایا در کشور تایلند و در ناحیه ای که اغلب کاسه برنج آسیا نام یافته است که بر کرانه خلیج تایلند قرار دارد.

ترکیب قومی 90 تایی و 9% چینی و 1% دیگر آب و هوا در همه سال گرم با درجه گرمای متوسط 25درجه در ماه دسامبر و 30 درجه در ماه آوریل در حقیقت این شهر سه فصل دارد.(مارس تا ماه مه) فصل بارانی(ژوئن تا اکتبر) و فصل سرد(نوامبر تا فوریه) ریزش متوسط باران سالانه 150 سانتی متر.

لقب شهر ونیز آسیا، شهر فرشتگان شهر خدایی اساس حمل و نقل شهر وابسته به راه آبی رودخانه چائوفارایا و یک سری کانال با راههای اتومبیل رو این شهر از روی نقشه ساخته نشده و اغلب بناها در کراه های رودخانه چاکوفارایا ساخته شده.
بانکوک از شده 1700 تاکنون مهمترین و بزرگترین شهر تایلند بوده.

پارک ها:

1. پارک لومفینی کهن ترین پارک کشور است که درآن انواع فضای سبز جالبی وجود دارد و در این پارک رستورانها و بارها قرار دارد

2. پارک شاه راما نهم پارک سلطنتی در 1987 این پارک گشایش یافت که شامل یک پارک عمومی و پارک آبی و باغ گیاه شناسی محل نمایش هنر سنتی تایلند رقص است اما هنرهای دیگری از جمله صنایع دستی را می توان بر شمرد.


کتابخانه ها و موزه ها:

موزه ملی که بزرگترین و جالب ترین موزه در جنوب شرقی آسیاست. در ال 1782 ایجاد گشت که شامل چندین ساختمان است و در آن آثاری 10000 ساله نگهداری می شود این موزه از فرهنگ و تاریخ تایلند چیزهای جالبی دارد.
وات فو یکی از کهن ترین و بزرگترین معابد بانکوک است که درست در جنوب گراند پالاس قرار دارد طول این معبد 35 متر و در آن آثار بودایی وجود دارد و نخستین دانشگاه تایلند نیز در اینجاست.

تاتر ملی بخش تشریفاتی سلطنتی – گالری هنر ملی نیز دیده می شود.




بانکوک یا بانگکوک (به تایلندی: กรุงเทพมหานคร، تلفظ: کرونگتِپ مهاناکُن) پایتخت کشور تایلند است.

جمعیت آن در سال ۲۰۰۷ برابر با ۸٬۱۶۰٬۵۲۲ نفر (با احتساب حومه ۱۰٬۰۶۱٬۷۲۶ نفر) برآورد شده‌است و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌است.

با این‌که به‌مدت دویست سال است که نام رسمی و محلی این شهر «کرونگتِپ» بوده‌است، ولی بیشتر خارجیان همواره از نام بانگکوک استفاده می‌کنند. مردم محل نام بانگکوک را برای یکی از مناطق این شهر به‌کار می‌برند.


فهرست مندرجات


    * ۱ نام کامل
    * ۲ تقسیمات کشوری
    * ۳ مراکز تفریحی

 نام کامل

نام کامل شهر بانکوک، چنان که توسط پادشاه بودا یدفا چولالوکه (به انگلیسی: King Buddha Yodfa Chulaloke) تعیین شده است، به عنوان بلندترین نام یک مکان در دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده‌است. این نام که به صورت (انگلیسی: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit، تایلندی: รุงเทพมหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลกภพ นพรัตน์ราชธานี บุรีรมย์อุดมราชนิเวศน์มหาสถาน อมรพิมานอวตารสถิต สักกะทัตติยะวิษณุกรรมประสิทธิ์,)(شنیدن تلفظ) نوشته و تلفظ می‌شود، با تلفیق دو زبان قدیمی پالی و سانسکریت ایجاد شده‌است.
 تقسیمات کشوری

کلانشهر بانکوک با مناطق پیرامون آن به عنوان پایتخت ملی شناخته می شوند و استان یا منطقه ویژه ای مستقل در کنار 75 استان دیگر تایلند به حساب می آیند.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT4qOgeqNa3orHhuvnE58wVpw4AdUxjfmpslEXQLBiMPROfZq8HOw

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد