معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی شهرهای ایران و جهان

برای آشنایی با دیگر شهرها به لیست آخرین مطالب و موضوعات و صفحات دیگر وب هم مراجعه فرمایید

معرفی ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ که به عنوان ایگولی (مکان طلا) نیز مشهور است، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی است.


ژوهانسبورگ که به عنوان ایگولی (مکان طلا) نیز مشهور است، بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر آفریقای جنوبی است.









 این شهر منبع حجم بسیار بزرگی از تجارت طلا و الماس است و فرودگاه بین‌المللی تامبو که بزرگترین فرودگاه آفریقا است در آن جای دارد. علیرغم آب و هوای خشک ژوهانسبورگ، 6 میلیون درخت موجود در آن باعث شده تا عنوان بزرگترین جنگل ساخت انسان در دنیا را به دست آورد.




ژوهانسبورگ نامی آشنا در دنیا و یاد آور آفریقای جنوبی. این شهر بزرگ ترین شهر در آفریقای جنوبی از نظر جمعیت مقیم است. ژوهانسبورگ از قدیم شهری ثروتمند و پر جمعیت بود. وجود معادن طلا از قدیم در این منطقه خاک آن را بسیار با ارزش کرده است. به همین دلیل امروزه این شهر قوی ترین اقتصاد را در آفریقای جنوبی دارد. اگر در کل شهرهای دنیا بخواهیم از حداقل چهل شهر نام ببریم که بسیار بزرگ هستند بی تردید ژوهانسبورگ یکی از این شهرها می باشد. از نظر اهمیت حکومتی این شهر محل استقرار نظام قضایی این کشور است. همچنین این شهر مرکز تجارت الماس و طلا و شرکت ها و موسسات مربوطه است. به دلیل اهمیت تجاری این شهر رفت و آمد به ژوهانسبورگ از همه جای آفریقا و دنیا بسیار زیاد است به همین دلیل فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ بزرگ ترین و پر ترافیک ترین فرودگاه در قاره آفریقا است. بر اساس آماری که در سال 2007 میلادی اعلان شده جمعیت این شهر نزدیک به چهار میلیون نفر اعلان شده است اما جمعیت این شهر با حومه در حدود 7 میلیون نفر می باشد.  مساحت این شهر در حدود هزار و ششصد کیلومتر مربع است. جمعیت غالب این شهر سیاهان آفریقایی هستند ولی به دلیل وجود سیاه پوستان در زمان استعمار و همچنین دولت سفید پوست شهروندان سفید پوست آن ها نیز زیاد هستند. جمعیت سفید پوست ژوهانسبورگ در حال حاضر در حدود 500 هزار نفر هستند. اما باید توجه داشته باشید که این شهر به دلیل اختلاف طبقاتی میان قشر ثروتمند و قشر فقیر یکی از جرم خیز ترین شهرهای آفریقای جنوبی و حتی جهان است. زبان مردم این شهر به طور عمومی انگلیسی است و زبان رسمی مشخصی در این شهر وجود ندارد و معمولاً همه انگلیسی را می فهمند. در رابطه با محیط ژوهانسبورگ نیز نکات جالبی وجود دارد. ژوهاسنبورگ بزرگ ترین جنگل مصنوع دنیا را با 6 میلیون درخت دارد.

آب و هوای ژوهانسبورگ

ژوهانسبورگ در مجموع آب و هوای مطلوب و مناسبی دارد. این شهر معمولاً دارای درجه حرارت متعادلی است. به ویژه از ماه های آبان تا فروردین. برای نمونه در ماه ژانویه یا دیماه حداثر درجه حرارت در روز به طور متوسط 26 درجه است. در حالی که همین شرایط در ماه تیر به 16 درجه سانتیگراد می رسد. همان طور که می دانید آفریقای جنوبی در نیمکره جنوبی کره زمین است به همین دلیل زمانی که ایران در تابستان است شهر ژوهانسبورگ در زمستان است و زمانی که در ایران زمستان و سرد است در ژوهانسبورگ تابستان و گرم است و به همین دلیل می بینید که در تیرماه درجه حرارت نسبت به دیماه افت شدید دارد. زمستان های ژوهانسبورگ پرآفتابی ترین مواقع سال اما به سردترین روزها و شبه ها است. گاهی وقت ها دما به زیر صفر نیز سقوط می کند. برف چندان در این شهر دیده نمی شود آخرین بار در دهه 50 و 60 میلادی 





مساحت: 1,644 کیلومتر مربع
جمعیت: 3,500,000 نفر
آب و هوا: خشک و آفتابی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد